کتاب اصول اقلیدس بیش از هر کتاب دیگری در تاریخ بشریت خوانده شده است.

این کتاب نزدیک به دوهزار سال بدون رقیب جدی در هندسه ی اقلیدسی حرف اول را می زد.
با وجود عظمت این کتاب باز هم خالی از نقص و کاستی نیست و برای همین دانشمندان از همان ابتدا در صدد رفع نقص ها و کمبودها ی آن بر آمدند.
در جهان اسلام افرادی مثل محیی الدین مغربی و اثیر الدین اقدام به تلخیص و تحریر اصول اقلیدس کردند تا آن را بعنوان یک کتاب درسی آماده نمایند.
اما تحریر خواجه نصیرالدین طوسی همه ی آنها را تحت الشعاع قرار داد و یکی ازپر خواننده ترین متن های دوران اسلامی شد و بعنوان کتاب درسی در هندسه ی اقلیدسی قرار گرفت.
دانشمندان غربی نیز در راستای ایجاد تغییرات مثبت در کتاب اصول اقلیدس برآمدند اما هیچکدام به اندازه ی هیلبرت ریاضی دان بزرگ آلمانی قرن نوزدهم در این زمینه موفق نبودند.
هیلبرت در سال ۱۸۹۹ میلادی کتاب مبانی هندسه ی خود را منتشر ساخت که در آن تعاریف هندسه اقلیدس را روشن ساخت و شکاف های موجود در برخی از استدلال های آن را پر کرد و اصول جدیدی به آن افزود و هندسه ی اقلیدسی را با آنالیز سازگار کرد.
امروزه هندسه ی اقلیدسی که در دبیرستان ها و دانشگاه های ایران و جهان تدریس می گردد بسیار نزدیک به کتاب هیلبرت است.
توجه به این نکته نیز مهم است که در کمتر از دویست سال پیش انقلاب مهمی در هندسه اتفاق افتاد و هندسه های نااقلیدسی کشف شد که دید ما از جهان هستی را عوض نمود و در فیزیک تغییرات اساسی بوجود آورد و زمینه برای ارائه ی نظریه ی نسبیت انیشتین گردید.
کتاب تحریر اصول اقلیدس خواجه توسط برخی در گذشته تدریس شده است.
 استاد لطفی بعلت احاطه کامل به مبانی هندسه اقلیدسی و اضافات هیلبرت و همچنین تسلط به هندسه های پیشرفته و جدید نااقلیدسی اقدام به تدریس کتاب تحریر اصول اقلیدس نمودند.
ذکر مطالب دانشمندان بزرگ همانند هیلبرت در رفع کاستی های اصول اقلیدس و اشاره به ظرایف هندسه های نااقلیدسی چیزی است که تدریس ایشان را از بقیه متمایز می نماید.
شرکت در این دوره رایگان است.